Jalan Alternatif Ke Gua Musang

JKR kongsi laluan alternatif ke Pantai Timur. Orang ramai yang melalui Jalan Gua Musang-Lojing dinasihat lebih berhati-hati berikutan jalan runtuh di laluan FT185 dekat Lojing.


Laluan Alternatif Ke Pantai Timur Malaysia

Menjadi laluan lori dan kenderaan sayur dari lojing menuju ke pekan dan bandar setelah mendapatkan sumber sayur atau.

Jalan alternatif ke gua musang. Dari Gua Musang melalui Laluan Persekutuan FT8 keluar ke kanan melalui Lalauan D225 di Kampung Sungai Peria. GUA MUSANG Laluan di Kilometer 3 Jalan Gua Musang Kuala Krai berhampiran Bandar Utama di sini ditutup selama hampir lima jam selepas sebuah lori kontena muatan sarung tangan getah terbalik dalam kejadian pagi tadi. Semalam sebahagian dari lebuhraya berkenaan telah pun dibuka.

Seterusnya anda akan melalui jalan menuju ke ke Kuala Telemung yang akan melalui Jalan Felda Aring Route 1744 dan banyak kerosakan jalan berlaku di jalan ini. JABATAN Kerja Raya JKR berkongsi beberapa laluan yang masih boleh dilalui pengguna jalan raya untuk ke tiga negeri Pantai Timur. 1 Kuala Lumpur ke Gua Musang melalui Lebuhraya Karak Bentong Raub Kipis Gua Musang.

4 Januari 2021 1145 am. Jambatan yang runtuh ini dan terletak kira-kira setengah jam perjalanan dari Gua Musang adalah antara kemusnahan besar yang berlaku apabila banjir melanda kawasan sekitarnya selama seminggu. Aziz Yusoff berkata Bertam Baru adalah sebuah pekan mati sejak lebih 50 tahun lalu dan ia bakal berubah wajah.

Jalan Kuala Berang ke Gua Musang sebelum sempadan negeri Kelantan akan dihidangkan dengan pemandangan indah Tasik Kenyir. PANDUAN DAN JALAN ALTERNATIF MENUJU KE KELANTAN SEMPENA MUSIM PERAYAAN AIDILFIRI 2016. JALAN DIBUKA SELORONG NAIKTURUN SETIAP JAM SECARA BERGILIR 21-26 DIS.

2021 JALAN TUTUP. Perlu melalui pekan Gua Musang dan terus menghala ke arah hulu. Laluan Alternatif Ke Negeri Pantai Timur.

Laluan Alternatif 4 di Jalan Persekutuan 8 FT8 Dari Gua Musang ke Kota Bharu melalui Kuala Krai Kelantan. Jalan Lojing Gua Musang. Pengguna dari Gua Musang melalui Laluan Persekutuan 8.

Laluan ke 4 alternatif ini bertujuan dalam mengelak kesesakan di Kuala Krai. Petanya yang dipaparkan ke Google Drive cukup jelas menunjukkan jalan persekutuan yang boleh dilalui setiap masa termasuklah jalan alternatif Kuantan-Kuala Lumpur melalui Kuala Pilah mahupun. Jangan lupa singgah Santuari Gajah Sungai Ketiar tak lama lagi kalau penempatan kekal di Pengkalan Gawi siap gajah-gajah ini.

IV Laluan Alternatif Dari JempolKuala Pilah Ke Karak Temerloh Dan Muadzam. Rakyat Malaysia yang ingin pulang ke negeri masing-masing yang terletak di Kelantan Terengganu dan Pahang boleh mengikuti laluan alternatif terkini yang dikeluarkan oleh Agensi Pengurusan Bencana Negara NADMA bagi mengelak memasuki jalanraya yang masih terjejas dengan banjir. Jalan Alternatif 4 di Jalan Persekutuan 8 FT8 Dari Gua Musang ke Kota Bharu melalui Kuala Krai.

Ratusan pemandu kenderaan bersesak untuk melalui jalan alternatif Kampung Kemubu-Jerek untuk ke Kuala Lumpur. Jalan Gua Musang-Lojing di Kilometer 92 di sini ditutup kepada semua jenis kenderaan selepas berlaku tanah runtuh dari lereng bukit yang turut mengakibatkan banjir lumpur di laluan tersebut serta kawasan berhampiran. Laluan untuk ke Karak bagi pengguna dari Seremban dan Jelebu.

Laluan ini lebih sesuai untuk yang datang dari pantai timur. V Laluan Alternatif Dari Gua Musang Melalui Kuala Krai Ke Kota Bharu Laluan dari Kuala LumpurGua Musang ke Kota bharu. Jalan pintas ke Kuala Terengganu dari Gua Musang menerusi jalan Felda Aring adalah jalan alternatif dan laluan persendirian.

About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators. Ketua Polis Daerah Gua Musang Superintendan Sik Choon Foo berkata kejadian kira-kira pukul 715. Sebagai laluan utama dengan jarak 456KM.

Sebagai alternatif mereka perlu melalui Dabong dan Tanah Merah dengan masa perjalanan bertambah kira-kira sejam untuk ke destinasi sama. Pembinaan Lebuhraya Central Spine Road CSR dengan jarak keseluruhan 390 km yang melibatkan empat jajaran dari Bentong ke Gua Musang adalah jalan alternatif bagi pengguna jalan raya dari Selatan dan Kuala Lumpur selain melalui Lebuhraya Pantai Timur LPT 1 yang ingin ke Kelantan. BAHAGIAN 1 KUALA LUMPUR KE KELANTAN- Sebarkan kepada perantauan.

Jambatan konkrit dua lorong bernilai RM30 juta akan dibina di Kampung Bertam Baru Gua Musang Kelantan dalam masa terdekat. Foto Twitter mynadma. Ia bukan jalan utama yang digazetkan oleh JKR.

Laluan alternatif ini bertujuan untuk mengelak dari kesesakan di bandar Kuala Krai. Jalan Alternatif Ke Pantai Timur Di Jalan Persekutuan 8 FT8 Dari Gua Musang ke Kota Bharu melalui Kuala Krai. Dari Gua Musang Jalan Persekutuan 185 ini akan bertindih dengan Jalan Persekutuan 8 Kuala Lumpur Kota Bharu.

Laluan alternatif ini adalah untuk mengurangkan kesesakan di Kuala Pilah dan Bahau. GUA MUSANG ROMPIN JOHOR BAHRU KUALA LUMPUR SEREMBAN. 12 Mei 2021 417 pm.

600PM 800AM Kuala Tahan 150m Link Kota Gelanggi Sg Yap ke Pasir Tambang 080m Tangki Air Kuala Krau Jambatan Mempatih 095m Kg MachangGelap 10m Kandang Lembu. Laluan yang dikongsi di laman Facebook JKR Malaysia itu membabitkan pengguna dari Kuala Lumpur yang mahu ke Kelantan Terengganu dan Pahang. Laluan alternatif ini bertujuan mengelakkan kesesakan di Kuala Krai.

Jadi sekiranya anda melalui jalan pintas ini anda perlu menanggung risiko sendiri. Dari Gua Musang melalui Laluan Persekutuan FT8 keluar ke kanan melalui Laluan D225 di Kampung Sungai Peria. Sangat sesak pada musim.

Dari simpang ke Kampung Raja suasana dan rasa syok pemanduan mula berubah bila menuju ke arah Blue Valley atau dengan lebih tepat melalui laluan Cameron Highlands - Gua MusangJalan agak berlopak dan banyak yang rosak disebabkan sering dilalui oleh kenderaan berat terutama sekali lori-lori balak. Penyelaras Dewan Undangan Negeri DUN Nenggiri Ab. Keluar ke kanan melalui Laluan D225 di Kampung Sungai Peria.


Laluan Alternatif Untuk Balik Raya Ke Pantai Timur


LihatTutupKomentar